وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

عوارض و شکل نشستن چهار زانو یا دو زانو در بارداری

عوارض و شکل نشستن چهار زانو یا دو زانو در بارداری در سایت جسارت

نشستن چهار زانو ,نشستن چهار زانو چگونه است,چهار زانو نشستن به انگلیسی,عکس نشستن چهار زانو,طرز نشستن چهار زانو,روش نشستن چهار زانو,شکل نشستن چهار زانو

نشستن چهار زانو , نشستن چهار زانو چگونه است , عکس نشستن چهار زانو , طرز نشستن چهار زانو

توضیحاتی در مورد نشستن چهار زانو

امروزه بیشتر افراد پشت میز غذای خود را میل می کنند، این در حالی است که بهترین حالت برای دستگاه گوارش انسان هنگام غذا خوردن این است که شما بر روی زمین و در وضعیت چهار زانو بنشینید و غذای خود را میل نمایید. حرکت رو به جلو و عقب در نتیجه خم شدن برای خوردن غذا و بازگشت به وضعیت طبیعی نشستن به عضلات شکم در ترشح شیره های گوارشی کمک می کند، که برای گوارش سریع و مناسب مورد نیاز هستند. استفاده از صندلی به بخشی از زندگی روزمره مردم در نقاط مختلف جهان مبدل شده است. نه فقط در حال کار، بلکه مردم امروزه برای کارهای دیگری مانند غذا خوردن نیز به نشستن دور یک میز یا حتی روی نیمکت عادت کرده اند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد نشستن چهار زانو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اثرات نشستن چهار زانو

هنگامی که روی زمین نشسته و غذا می خورید این شرایط اثری آرامش بخش روی ذهن و بدن شما دارد. بدن آرام بهتر می تواند روی غذای مصرفی تمرکز کند که به نوبه خود از پرخوری جلوگیری می کند. این به دلیل آن رخ می دهد که عصب واگ عملکرد بهتری ارائه می کند و سیگنال ها را در وضعیت نشسته بهینه‌تر انتقال می دهد. عصب واگ انتقال سیگنال ها از معده به مغز را هنگام غذا خوردن بر عهده دارد و به مغز می گوید که آیا سیر شده اید یا خیر. افزون بر این، این حالت نشسته موجب می شود تا آهسته‌تر غذا بخورید. بر همین اساس، معده و مغز از زمان کافی برای تشخیص این که چه زمانی سیر شده اید، برخوردار هستند. همچنین، عمل نشستن و ایستادن از روی زمین تمرین ورزشی خوبی محسوب می شود. تمامی این موارد در کننار یکدیگر به مدیریت وزن کمک می کنند.

غذا خوردن و نشستن چهار زانو

هنگامی که روی زمین می نشینید و غذای خود را می خورید، در حقیقت، نوعی از حالت یوگا را انجام می دهید. این حالت ممکن است سوخاسانا، سواستیکاسانا یا سیدهاسانا باشد. اگرچه این حالت های نشسته به نظر ساده و راحت می رسند، اما تمرین کردن آنها با هدفی مشخص فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند. در سوخاسانا (حالت چهار زانو) در شرایطی که پاها ریلکس هستند روی زمین می نشینید، در شرایطی که ستون فقرات صاف قرار گرفته و قفسه سینه باز می شود. ساق پاها تقریبا به حالت موازی قرار گرفته و پایین پاها زیر زانوی مخالف قرار می گیرند. این حالتی پایدار برای انجام کارهای بالا تنه مانند چرخش شانه و کشش گردن است. در حقیقت، حالت سوخاسانا به خوبی تراز شده شرایط خوبی را برای یک وضعیت آرامش بخش و در عین حال هوشیار برای بدن و ذهن فراهم می کند. همچنین، این حالت نشستن به کاهش تنش عضلانی و باز کردن چاکرا (مرکز انرژی) کمک می کند. به طور خلاصه، هنگامی که در حالت سوخاسانا نشسته و غذا می خورید هم وعده غذایی خود را میل می کنید و هم به طور همزمان یوگا نیز انجام می دهید.

مضرات نشستن چهار زانو

نشستن چهار زانو و دو زانو خطر ابتلا به ساییدگی مفصل زانو را به همراه دارد. به نقل از روابط عمومی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، دکتر علیرضا اشرف در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ساییدگی زانو را جزو یکی از شایع ترین بیماری های اسکلتی- عضلانی ایرانیان دانست و افزود: متاسفانه ایرانیان به دلیل سبک غلط نشستن از جمله چهار زانو و دو زانو همواره در معرض ابتلا به ساییدگی زانو هستند. وی افزود: علاوه بر این عدم استاندارد بودن سرویس های بهداشتی ایرانی که افراد را مجبور به چهار زانو نشستن می کند عاملی برای تشدید بروز این بیماری است. این استاد و مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نشستن چهار زانو ۹ برابر وزن کل بدن به زانوها فشار وارد می کند، یادآور شد: همه مردم باید سبک صحیح نشستن را بیاموزند و به شدت از نشستن به مدل چهار یا دو زانو خودداری کنند. وی افزود: افراد علاوه بر رعایت سبک نشستن با نرمش صحیح زانوها می توانند از بروز ساییدگی زانو پیشگیری کنند.
  • جهان مرندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی