ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین ,ماسک جوش شیرین و گلاب,ماسک جوش شیرین و ابلیمو,ماسک جوش شیرین و ماست,ماسک جوش شیرین برای جای جوش,ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

ماسک جوش شیرین , ماسک جوش شیرین و گلاب , ماسک جوش شیرین و ابلیمو , ماسک جوش شیرین و ماست

توضیحاتی در مورد ماسک جوش شیرین

جوش شیرین از مواد اولیه آشپزی در آشپزخانه است که در دنیای زیبایی نیز نقش مهمی بازی می کند. این ترکیب طبیعی انتخابی فوق العاده برای درست کردن محصولات زیبایی دست ساز خانگی و گزینه ای مناسب برای مراقبت از پوست و مو محسوب می شود.خواص جوش شیرین جوش شیرین سال ها جزو یکی از مواد اولیه ی آشپزخانه ها بوده است، اما این ماده در قلمرو زیبایی هم نقش مهمی ایفا می کند. این محصول ارزان که به احتمال زیاد همین حالا در آشپزخانه ی شما هم وجود دارد، ماده ای شگفت انگیز برای زیبایی پوست و مو به حساب می آید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص و عوارض ماسک جوش شیرین و گلاب ماست ابلیمو روغن نارگیل نشاسته زردچوبه برای جای جوش و پوست صورت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نکاتی درباره ماسک جوش شیرین

در استفاده از جوش شیرین به این نکات توجه کنید: هرگز ماسک جوش شیرین رو به طور مستقیم روی زخم و یا محل سوختگی و یا هر قسمتی از پوست که آسیب دیده قرار ندید. اگر در صورتتون دچار آفتاب سوختگی شدید از این ماسک استفاده نکنید. قبل از اینکه به طور کامل از ماسک جو شیرین برای پوستتون استفاده کنید مقدار کمی از اون رو روی منطقه ی کوچکی از پوستتون امتحان کنید. اگر بعد از 5 دقیقه دچار سوزش و یا خارش زیاد شدین اون رو با آب سرد بشورید و از این ماسک استفاده نکنید. مراقب باشید این ماسک وارد چشمتون نشه. اگر این اتفاق افتاد بلافاصله چشمتون رو با آب سرد شستشو بدید.

فواید ماسک جوش شیرین

جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر رقیقی شود، سپس آنرا بعنوان دئودورانت به زیر بغل هایتان بمالید! این محلول برای پیشگیری از رنگ پس دادن عرق و همچنین بوی بد آن عالی است. شامپوی روشن کننده موهای ما برای اینکه از انباشت محصولات آرایشی مختلف خلاص شوند همیشه در حال التماسند! مقدار کمی جوش شیرین به شامپوتان اضافه کنید و مانند همیشه از آن استفاده کنید. با اینکار توده های انباشت شده روی موهایتان تمیز شده و دوباره تمام محصولات آرایشی تان عین اول روی موهایتان نمو پیدا خواهند کرد. سفید کننده ی دندان یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 5 قطره پراکسید هیدروژن و چند قطره آب مخلوط کنید.برای سفید کردن دندان هایتان، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را در ظرف کوچکی باهم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. آنگاه فقط اگر نیاز بود به آن آب اضافه کنید.خمیر بدست آمده را توسط یک مسواک، با رعایت تساوی به دندان هایتان بمالید، و اجازه دهید تا 5 دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند. آنگاه با خمیردندان معمولی تان دندان هایتان را بشویید و سپس آبکشی کنید. برای نتایج پایدار، می توانید یکبار در هفته این فرایند را تکرار کنید. اگر نتایج بدست آمده، برایتان راضی کننده نبود، هر بار مخلوط را 10 دقیقه روی دندان هایتان رها کنید، اما نه بیشتر؛ چرا که ممکن است با عدم تساوی مالیدن ترکیب بر دندان ها، حساسیت هایی رخ دهد.

احتیاط در مصرف ماسک جوش شیرین

آیا استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش و آکنه خطری ندارد؟ ایده استفاده از جوش شیرین برای آکنه، واکنش‌های زیادی همراه خود دارد، و بیشتر به‌خاطر این است که پوست افراد متفاوت است و چیزی که ممکن است برای بعضی افراد اثرکند، احتمال دارد برای دیگران بی‌اثر باشد. در بیشتر موارد، استفاده از جوش شیرین برای پوست، ضرری ندارد. به‌هرحال، بهتر است احتیاط‌کنید و قبل از استفاده از جوش شیرین بر ناحیه وسیعی از پوست، یک تست پچ انجام‌دهید. مشاهده هرگونه سوختگی، خارش و یا قرمزی به معنای مناسب نبودن جوش شیرین برای شماست.

ماسک جوش شیرین به عنوان لایه بردار

جوش شیرین یک رویه سایی عالی و کاملا طبیعی برایتان انجام خواهد داد. تنها کافیست مقداری جوش شیرین را با آب در کف دستتان مخلوط کنید و آنرا به صورتتان بمالید. بلافاصله سلول های مرده ی پوستتان از بین خواهد رفت. کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی!

ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

مواد موردنیاز ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین ۱ قاشق غذاخوری آب ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب لیف حمام مدت‌زمان تهیه ۲ دقیقه زمان درمان ۱۵-۲۰ دقیقه روش ۱. جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری نرم به‌دست‌آید. ۲. صورت‌تان را با پاک‌کننده بشویید و خشک‌کنید. ۳. خمیر را بر نواحی آسیب‌دیده بگذارید زیرا به درمان نقطه‌ای نیازدارید. ۴. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد یا ولرم بشویید. ۵. درانتها، مرطوب‌کننده بزنید. ۶. روز بعد، لیف را در سرکه سیب بگذارید (اگر پوست‌تان حساس است، سرکه را با آب رقیق کنید). ۷. سرکه را بر نواحی آسیب‌دیده پوست بزنید. ۸. بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. ۹. با آب سرد یا ولرم بشویید. چندبار؟ به‌طور متناوب، یک‌روز از سرکه و یک روز از جوش شیرین استفاده‌کنید. چرا مفید است؟ درحالی‌که جوش شیرین به لایه‌برداری پوست شما کمک‌‌کرده و آکنه را خشک‌می‌کند، سرکه سیب به حفظ تعادل pH کمک‌کرده و از قلیایی‌شدن پوست توسط جوش شیرین جلوگیری‌می‌کند. به کوچک‌شدن منافذ نیز کمک‌می‌کند.

ماسک جوش شیرین برای جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه مخلوط یک قاشق چای خوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر، ترکیبی عالی برای از بین بردن جوش های سرسیاه است! این ترکیبی است که بسیاری از متخصصین زیبایی با استفاده از ابزارهای مخصوصشان از آن استفاده می کنند. این ترکیب کمک می کند تا جوش های سرسیاه به راحتی خارج شوند! شما هم می توانید همین کار را در خانه انجام دهید. صورتتان را تمیز کنید. ترکیب را درست کنید و به صورتتان بمالید. روی سرتان یک حوله بیندازید و سرتان را روی یک ظرف آب داغ نگاه دارید. حالا برای فشار دادن جوش ها باید دور انگشتانتان دستمالی بپیچید و با فشار ملایمی اینکار را انجام دهید.

ماسک جوش شیرین و روغن زیتون

مواد موردنیاز ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین مدت‌زمان تهیه ۲ دقیقه زمان درمان ۵ دقیقه روش ۱. جوش شیرین و روغن زیتون را ترکیب‌کنید تا خمیر نرمی به‌دست‌بیاید. ۲. این ترکیب را بر نواحی آسیب‌دیده بگذارید و آرام و به‌صورت دورانی ماساژدهید. ۳. پس از ۵ دقیقه ماساژدادن، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. چندبار؟ هرروز. چرا مفید است؟ روغن زیتون، خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی دارد که پوست را نرم، مرطوب و ترمیم‌می‌کند. این درمان نه‌تنها به جلوگیری از آکنه کمک‌می‌کند بلکه به‌دلیل خواص درمانی روغن زیتون، در کم‌رنگ‌شدن جای آکنه نیز موثر است.

ماسک جوش شیرین برای پا

اگر روی پاشنه پایتان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می دهد، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس با این مخلوط چسبی شکل زبری های پاشنه را نرم و صاف کنید. اگر هم پاهای تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و سپس پاها را حدود 10 دقیقه در آن بگذارید، با این کار خارش پاها آرام می گیرد. علاوه بر این ها شما می توانید با جوش شیرین خستگی پاها را نیز از بین ببرید، کافی است 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لگن آب گرم حل کنید و سپس پاهای خسته تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی و هرنوع از پاهای تان بیرون رود.

ماسک جوش شیرین و شیر

مواد موردنیاز ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین ۱/۴ فنجان شیر مدت‌زمان تهیه ۲ دقیقه زمان درمان ۵ دقیقه روش ۱. مواد را باهم ترکیب‌کنید تا مخلوط نرمی به‌دست بیاید. ۲. این مخلوط را بر نواحی آسیب‌دیده صورت‌تان بگذارید و به‌آرامی، با حرکات دورانی ماساژدهید. ۳. بگذارید مخلوط، ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. ۴. با آب سرد یا ولرم بشویید. چندبار؟ ۲-۳ بار در هفته چرا مفید است؟ این درمان، مانع از جوش‌های سرسیاه می‌شود. اسیدلاکتیک موجود در شیر به تمیزشدن منافذ کمک‌کرده و جوش شیرین، پوست مرده را لایه‌برداری‌می‌کند.

ماسک جوش شیرین برای جوش

۱. ابتدا صورت خود را تمیز کنید. قبل از استفاده از ماسک جوش شیرین باید مطمئن شوید که صورت‌تان چرب و کثیف نیست. صورت خود را با آب گرم و شوینده‌های معمولی بشویید. ۲. با جوش شیرین خمیر درست کنید. برای این کار به ۳ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای‌خوری آب نیاز دارید. آنها را باهم ترکیب کنید تا خمیر ایجاد شود. خاصیت ضدقارچی و ضدعفونی‌کنندگی جوش شیرین نیز برای درمان جوش های عادی و نیز درمان جوش سرسیاه مناسب است. حواس‌تان باشد که بکینگ‌پودر یا پودر شست‌و‌شو را با جوش شیرین اشتباه نگیرید. ۳. ترکیب ایجادشده را با انگشت روی صورت‌تان پخش کنید. به‌جای آن می‌توانید با استفاده از گوشه‌ی دستمال مرطوب، خمیر را روی صورت خود بمالید. از مالیدن خمیر به نقاط حساس مانند نواحی دور چشم و دهان خودداری کنید. بهتر است روی مناطقی مانند بینی که جوشِ سرسیاه زیادی دارد، بیشتر تمرکز کنید. به‌آرامی و به مدت ۵ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید، اما مراقب باشید که زیاد به آن فشار وارد نکنید. ۴. با استفاده از آب گرم صورت خود را بشویید. مطمئن شوید که تمام ماسک از صورت‌تان پاک شده است. بعضی مواقع ممکن است دانه‌های ریز جوش شیرین درون ابروها باقی بماند. ۵. یک حوله‌ی نرم و تمیز بردارید. به‌آرامی و بدون هیچ فشاری صورت‌تان را خشک کنید. ۶. در انتها از مرطوب‌کننده و تونر (محلول پاک‌کننده) استفاده کنید. مرطوب‌کننده کمک می‌کند تا پوست‌ نرم‌تری داشته باشید، درحالی‌که تونر به بازگرداندن تعادل pH پوست‌تان کمک می‌کند و سبب تنگ شدن منافذ پوست‌ می‌شود. ۷. ماسک جوش شیرین را به‌عنوان بخشی از راهکارهای مراقبت از پوست صورت درنظر بگیرید. استفاده از لایه‌بردارهای مناسب، در طول زمان برای پوست‌تان مفید است، اما از استفاده‌ی هر روزه‌ی این ماسک خودداری کنید و بیشتر از سه بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک جوش شیرین و گلاب

ماسک جوش شیرین و گلاب : برای تهیه ماسک صورت جوش شیرین و گلاب، حدود یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با سه قاشق گلاب در یک ظرف شیشه ایی یا چوبی مخلوط نمایید. سپس خمیر بدست آمده را روی صورت و قسمت هایی که جای جوش دارد بگذارید. بعد از گذشت بیست دقیقه صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ آن بسته شود. این ماسک ضد چروک و جوان کننده را می توان سه بار در هفته مورد استفاده قرار داد.

ماسک جوش شیرین و عسل

۱. در ابتدا صورت خود را با آب گرم و شوینده‌های موردعلاقه‌تان بشویید و با استفاده از دستمالی نرم و تمیز خشک کنید. ۲. یک فنجان چای بابونه دم کنید. یک چایِ کیسه‌ای بابونه را بردارید و آن را درون یک‌چهارمِ فنجان آب جوشیده بگذارید. برای تأثیر بهتر چای، یک ظرف روی فنجان قرار دهید و اجازه دهید که ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. قبل از اینکه چای را به مواد تهیه‌شده اضافه کنید، اجازه دهید تا سرد شود. ۳. مقداری جو را با استفاده از مخلوط‌کن آسیاب کنید و به‌اندازه‌ی نصف فنجان (۴۰ گرم) از آن بردارید. جو علاوه‌بر اینکه از پوست‌تان لایه‌برداری می‌کند، به‌عنوان یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده هم عمل می‌کند. ۴. از ترکیب جوِ آسیاب‌شده، عسل و جوش شیرین یک خمیر تهیه کنید. برای این منظور نصف فنجان جو آسیاب‌شده، ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۱ قاشق غذاخوری عسل را باهم ترکیب کنید تا خمیر به‌دست بیاید. برای افزایش ویژگی لایه‌برداری ماسک، ۲ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. ۵. ترکیبی که تا اینجا آماده کرده‌اید به‌عنوان ماسک، خیلی خشک است. برای مرطوب کردن آن مقداری چای بابونه به ترکیب آن اضافه کنید. در ابتدا می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری چای را به ترکیب اضافه و مخلوط کنید. اگر ماسک هنوز خشک بود، مقدار چای را بیشتر کنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا غلظت آن به حد لازم برسد. خمیر باید به‌اندازه‌ی کافی نرم باشد تا بتوانید به‌راحتی روی صورت قرار دهید، اما نباید آبکی و روان باشد. ۶. صورت‌تان را با مقداری آب گرم مرطوب کنید. برای جلوگیری از آغشته‌شدن موها به ماسک بهتر است موهایتان را از جلوی صورت‌تان جمع کنید. پارچه‌ای نیز روی لباس‌تان قرار دهید تا ماسک روی آن نریزد. می‌توانید از این ماسک در حمام استفاده کنید که تمیز کردن آن راحت‌تر باشد. ۷. با ملایمت خمیر را روی صورت خود بمالید. می‌توانید این کار را با دست یا با استفاده از دستمال انجام دهید. مراقب باشید که از این ماسک در نواحی حساس دور چشم و دهان استفاده نکنید. اجازه دهید ماسک ۵ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. ۸. صورت‌تان را با آب گرم بشویید و به‌آرامی آن را ماساژ دهید تا ماسک پاک شود. اگر هنوز مقداری عسل روی صورت‌تان باقی مانده است می‌توانید آن‌ را با استفاده از شوینده‌های موردعلاقه‌ی خود پاک کنید. ۹. در ادامه از مرطوب‌کننده و تونر استفاده کنید. مرطوب‌کننده سبب می‌شود که پوست نرم‌تری داشته باشید، درحالی که تونر به شرایط پوست و تنگ‌شدن منافذ کمک می‌کند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماسک خاک رس برای لک و جوش صورت چیست

طرز تهیه و خواص ماسک سیب زمینی برای جای جوش

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای پوست چرب

طرز تهیه ماسک مو خانگی با آلوورا برای موهای خشک و چرب

طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست برای روشن شدن پوست