وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

وبلاگ جلافت

کمر درد

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۸ ق.ظ

همه چیز در مورد کمر درد + راه درمان کمر درد

کمردرد,کمردرد در بارداری,کمردرد عصبی,کمردرد در دوران بارداری,کمردرد و پادرد,کمردرد ظریف,کمردرد ناگهانی,کمردردی در بارداری,کمردرد در زنان,کمردرد ظریف کیهان,کمردرد در بارداری نشانه چیست,کمردرد در بارداری ماه ششم,کمردرد در بارداری طبیعی است,کمردرد در اوایل بارداری,علت کمردرد در بارداری,کمردرد شدید در بارداری,کمردرد در اواخر بارداری,کمردرد در ابتدای بارداری,دلایل کمردرد در بارداری,کمردرد عصبی چیست,کمردردهای عصبی,کمردرد عصبی,درمان کمردرد عصبی,علائم کمردرد عصبی,علت کمردرد عصبی,داروی کمردرد عصبی,کمردرد فشار عصبی,نشانه های کمردرد عصبی,درمان کمردرد در دوران بارداری,کمردرد در اوایل دوران بارداری,کمردرد شدید در دوران بارداری,دلایل کمردرد در دوران بارداری,تسکین کمردرد در دوران بارداری,دلیل کمردرد در دوران بارداری,عوارض کمردرد در دوران بارداری,علت کمردرد در دوران بارداری چیست,کمردرد دوران بارداری,کمردرد و پادرد در دوران بارداری,کمردرد و پادرد بارداری,کمردرد و پادرد,کمردرد و پادرد در بارداری,درمان کمردرد و پادرد,علت کمردرد و پادرد,رابطه کمردرد و پادرد,کمردرد پادرد,کمردرد ظریف تیتر کیهان,کمردرد ظریف در هواپیما,جواد ظریف کمردرد,کمردرد ظریف,علت کمردرد ظریف,کمردرد دکتر ظریف,ماجرای کمردرد ظریف,کمردرد محمد جواد ظریف,کمردرد ناگهانی در بارداری,علت کمردرد ناگهانی,درمان کمردرد ناگهانی,دلایل کمردرد ناگهانی,دلیل کمردرد ناگهانی,کمردرد در زنان باردار,کمردرد در زنان نشانه چیست,کمردرد در زنان حامله,علل کمردرد در زنان,علت کمردرد در زنان باردار,دلیل کمردرد در زنان,علت کمردرد در زنان جوان,دلایل کمردرد در زنان,عوامل کمردرد در زنان

کمر درد

اگر شما هم دچار کمر درد شده اید و از این بیماری رنج می برید حتما این مقاله را کامل بخوانیدبه گزارش بی اس ام اس امروزه میلیون‌ها نفر از مردم روی زمین به کمردرد مبتلا می‌باشند و هرچه زندگی ماشینی‌تر می‌شود و حرکات جسمی انسان‌ها کمتر می‌گردد و دارای اوزان نامتناسب می‌شوند و به همان نسبت ستون مهره‌ها آسیب‌پذیرتر شده و کمردرد بیشتر می‌گردد. درد کمر بیشتر متوجه قسمت پایین ستون فقرات می‌باشد. وقتی کمر کار می‌کند، عضلات کمر منقبض شده و سپس استراحت می‌کنند. اما اگر بیشتر از حد قدرتشان کشیده شوند، عضله‌ای که زیاد از حد قدرتش از آن کار کشیده شود، ناگهان برای مدتی طولانی در حالت انقباض باقی می‌ماند و بصورت یک توده گره‌دار سفت در می‌آید. بطوریکه رگ‌های خونی نمی‌توانند به بعضی از سلول‌های این ناحیه اکسیژن و مواد غذایی برسانند و همین امر سبب می‌شود که بعضی از سلول‌های ماهیچه‌های کمر از بین بروند و دردی پیدا می‌شود که تیر می‌کشد.کمر درد از درد های شایع در بدن است و باید جدی گرفته شود

کمر درد , کمر درد سیاتیک , کمر درد بعد از انزال , کمر درد شدید , درمان کمردرد , ورزش و داروی گیاهی برای کمر درد

انواع کمردرد و عوامل آن

1. پیدایش برآمدگی در دیسک کمر یا از هم گسیخته شدن آن که ژلاتین آن ورم می‌کند. بطوریکه مممکن است از دیواره رباطی که اطراف آن را گرفته بگذرد.

2. بسیاری از کمردردها در جوامع صنعتی در اثر عوامل روانی مانند اضطراب ، نگرانی‌های فکری و افسردگی ، عصبانیت و فشارهای روانی می‌باشند.

3. چاقی و وزن زیاد یکی از عوامل بر روی مهره‌ها و ایجاد کمردرد می‌باشد.

4. ضایعات استخوانی مهره‌های کمر که ممکن است مادرزادی باشد یا بعداً عارض شده باشد.

5. ناراحتی‌های احشایی که درد آن‌ها به کمر انتشار پیدا می‌کند. مانند؛ ناراحتی قسمت‌هایی از روده‌ها یا ناراحتی پروستات.

6. بعضی از بیماری‌ها مانند؛ آنفولانزا و مالاریا که با کمردرد همراه‌اند.

7. گاهی کمردرد در خانم‌ها مربوط به ناراحتی‌های زنانه است.

8. گاهی ضعف عضلات ناحیه کمر سبب کمردرد می‌شود که این حالت در افراد پیر بیشتر از جوانان است.

9. بعضی از کمردردها جزء دردهای روماتیسمی است که عارض ماهیچه‌های کمر یا مهره‌های کمر شده است و لازم است که مداوای روماتیسم گردد. این نوع بر اثر برخورد ناگهانی سرما یا زیاد ماندن در جاهای کم‌آفتاب و یا خوردن زیاد غذاهای رطوبی عارض می‌شود که از سایر ارقام کمردرد بیشتر مشاهده می‌شود.

کمر درد , کمر درد سیاتیک , کمر درد بعد از انزال , کمر درد شدید , درمان کمردرد , ورزش و داروی گیاهی برای کمر درد

درمان؛ در مداوای کمردرد ابتدا لازم است که علت واقعی درد شناخته شود. برای تشخیص علت واقعی درد باید از علائم بالینی و علائم فیزیکی یاری جست. کمردرد ساده معمولاً هنگام ایستادن زیاد یا حرکت ستون مهره‌ها و یا فشارهای وارد بر ستون مهره‌ها شدت می‌یابد و هنگام استراحت و با تکیه بر چیزی کم می‌شود. اما اگر کمردرد مربوط به در رفتگی دیسک بین مهره‌ها یا مربوط به ناراحتی کلیوی، روده‌ای، ناراحتی‌های روانی(مثل هیجان و اضطراب) و یا روماتیسمی باشد، در حال استراحت نیز تخفیف حاصل نمی‌کند و درد همچنان باقی می‌ماند. اگر علت اصلی کمردرد معلوم نباشد، لازم است که معالج جهت تشخیص صحیح به نکات زیر توجه داشته باشد:

ساختمان بدن بیمار، حالت روانی و وضع هیجانی و اضطراب، کیفیت، تغذیه، طرز راه رفتن، اندازه طول دو پا، ضعف و لاغری عضلات ناحیه کمر، رنگ و رخسار بیمار، وجود و یا عدم وجود تب، وجود ورم در مفاصل، تشنج یا گرفتگی عضلات در ناحیه کمر و گاهی در عضلات پشت ران، وجود علائم دردهای مفصلی و روماتیسمی، وجود ناراحتی‌های زنانه در خانم‌ها.

در مداوای کمردرد غیر از حالاتی که نیاز به درمان‌های اختصاصی است، یک درمان عمومی نیز موجود است که شامل بیشتر کمردردها می‌شود و به شرح زیر است: 1. بیمار باید در یک جای سفت(مثلاً روی یک پتو) استراحت نماید. اگر کمردرد شدید باشد، بهتر است که سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد و با قرار دادن بالشی در زیر زانو، زانوها بصورت نیمه خمیده باشند. (می‌توان از تخت‌خواب‌هایی که به همین منظور ساخته شده، استفاده کرد.) و اگر فرد قصد خوابیدن به پهلوها را داشته باشد، بهتر است که تنه کمی به طرف جلو خم شود و زانوها نیز خم باشند تا بیمار احساس آرامش کند. اما خوابیدن بطور دمر سلاح نیست و چنانچه ناچار باشد که دمر بخوابد، باید یک ببالش در زیر شکم و یک بالش هم در زیر ساق پاها بگذارند.

2. بوسیله‌ی کیسه‌های آب گرم و یا گرم‌کن‌های الکتریکی، موضع درد را گرم نگه دارند.

3. اگر گرفتگی عضلات مشاهده شود، می‌توانند از داروهای گیاهی (و یا شیمیایی شل‌کننده عضلات که به صورت ضمادی و یا خوراکی می‌باشند) استفاده کنند و پوست دمبه را گرم کرده و بالای آن بیاندازند و در دوازده ساعت یکبار تعویض نمایند. (از داروهای مسکن ضد درد نیز می‌توان استفاده کرد.)

4. اگر آثار هیجان و ناراحتی‌های عصبی و روانی مشاهده شود، می‌توان ضمن تقویت روحی بیمار از داروهای آرام‌بخش گیاهی از جمله فرنجمشک و شاهدانه استفاده نمود.

5. اگر کمردرد در اثر فشار (مثل برداشتن وزنه) باشد؛ جهت مداوای این درد در صورتیکه جابجایی مهره‌ها مشاهده شود، باید بدون آنکه به نخاع آسیبی برسد، آن‌ها را به جا انداخت، استراحت کرد و کمر را بست. در غیر این صورت می‌توان مقداری سالیسیلات را با نمک طعام مخلوط نموده و در آب گرم حل و ضماد کرده و با روغن زیتون و یا روغن کنجد به آرامی ماساژ دهند. اگر درد شدید باشد، علاوه بر آن می‌توان یک قطعه پوست دمبه را گرم کرده و بر کمر ببندند و استراحت کنند.

سیاه دانه و عسل
استفاده از جوشانده سیاه دانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است

منبع:

کتاب طب سنتی سینا، سید مهدی خسروی

کمر درد

  • جهان مرندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی