کپسول دولوکستین

کپسول دولوکستین ,کپسول دلوکستین 30,کپسول دلوکستین 30 میلی گرم,کپسول دولوکستین برای چیست,کپسول دولوکستین چیست,کپسول دولوکستین,کپسول دولوکستین 60

کپسول دولوکستین

توضیحاتی در مورد کپسول دولوکستین

دولوکستین (duloxetine) برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی تجویز می‌شود. سردرد، خستگی، خشکی دهان و بی خوابی برخی از عوارض مربوط به مصرف داروی دولوکستین می‌باشد. افسردگی از بیماری‌های روحی و روانی است که با استفاده از درمان‌های دارویی قابل رفع است. برای درمان افسردگی و اضطراب داروهای مختلفی وجود دارد که پزشک با توجه به میزان آن می‌تواند هر کدام را برای فرد تجویز کند. دولوکستین یکی از این داروهاست در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول دولوکستین 20 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

مشخصات کپسول دولوکستین

دلوکستین (duloxetine) دارویی است که برای درمان اختلال افسردگی اساسی (ماژور) و اختلال اضطراب عمومی (جنرالیزه)، در درمان فیبرومیالژیا (یک اختلال درد مزمن)، یا درد عضلانی مزمن یا درد مفاصل (مانند کمر درد و درد ناشی از استئوآرتریت)، و برای درمان درد ناشی از آسیب عصبی در افراد مبتلا به دیابت (نوروپاتی دیابتی) استفاده می‌شود. توضیحات دارو نام ژنریک: دولوکستین (DULOXETINE) نام تجاری: سیمبالتا (Cymbalta) کلاس درمانی: ضد افسردگی کلاس دارویی: سروتونین / نوراپی نفرین، بازجذب بازدارنده اشکال دارویی: capsule, delayed release

مصرف کپسول دولوکستین در ام اس

کاربرد در MS: افسردگی | درد (نوروپاتی) نکات مهم قبل از مصرف دارو افراد مسن ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به عوارض جانبی این دارو از خود نشان دهند. برای اینکه مطمئن شوید این دارو برای شما بی‌خطر است، در مورد سابقه‌ها و حساسیت‌های زیر حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید: بیماری کلیوی یا کبدی؛ تشنج یا صرع؛ خونریزی یا اختلال در لخته شدن خون. فشار خون بالا؛ گلوکوم. اختلال دو قطبی (افسردگی شیدایی)؛ سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی.

کپسول دولوکستین در بارداری و شیردهی

مصرف در دوران بارداری و شیردهی FDA رده‌بندی بارداری: گروه C مشخص نیست که آیا این دارو به جنین شما آسیب برساند اما اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن را دارید حتماً در استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت نمایید. دولوکستین می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن است به کودک شیرخوار آسیب برساند و شما هرگز نباید در دوران شیردهی از این دارو استفاده نمایید.

عوارض جانبی جدی کپسول دولوکستین

عوارض جانبی جدی: اگر شما پس از مصرف این دارو دچار هر یک از عارضه‌های زیر شدید، سریعاً با پزشک خود تماس گرفته و او را در جریان قرار دهید. تهوع، درد بالای معده، خارش، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، مدفوع سفالی رنگ، یرقان (زردی پوست و چشم)؛ اضطراب، توهم، تب، ضربان قلب سریع، رفلکس بیش از حد فعال، استفراغ، اسهال، از دست دادن هماهنگی. عضلات بسیار سفت (سفت و سخت)، تب بالا، عرق کردن، گیجی، لرزش. کبودی، خون‌ریزی غیر معمول. ادرار کردن دردناک و دشوار؛ سردرد، مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، ضعف، احساس ناپایدار، تشنج، تنفس کم عمق یا تنفسی که متوقف می‌شود، واکنش شدید پوست – تب، گلو درد، تورم صورت و زبان، سوزش در چشم، درد پوست. 

عوارض جانبی شایع کپسول دولوکستین

عوارض جانبی شایع: خشکی دهان. خواب آلودگی. احساس خستگی. تهوع خفیف یا از دست دادن اشتها، یبوست.

تداخلات دارویی با کپسول دولوکستین

تداخلات دارویی: با دکتر خود قبل از مصرف هر گونه دارو برای درد، ورم مفاصل، تب، یا تورم مشورت نمایید این داروها شامل آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، سلکوکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، پیروکسیکام ، nabumetone، etodolac، و غیره است. در مورد تمام داروهای خود با پزشک خود مشورت کنید بسیاری از داروها می‌تواند با دولوکستین تداخل ایجاد می‌کنند، به ویژه: رقیق‌کننده خون مانند وارفارین، کومادین؛ بوسپیرون. سایمتیدین. ادرار آور یا ” قرص آب “؛ فنتانیل. لیتیوم. مخمر سنت جان. ترامادول. تریپتوفان (گاهی اوقات L- تریپتوفان نامیده می‌شود)؛ یک آنتی بیوتیک مانند سیپروفلوکساسین. almotriptan، frovatriptan، سوماتریپتان، ناراتریپتان، ریزاتریپتان rizatriptan، یا zolmitriptan. هر گونه داروی ضد افسردگی دیگر مانند دزیپرامین، فلوکستین، فلووکسامین، پاروکستین، و غیره.

موارد مصرف کپسول دولوکستین

داروی دولوکستین از دسته داروهای ضد افسردگی است که در موارد ذیل کاربرد دارد: – افسردگی های حاد و مقاوم به سایر داروها -درمان اضطراب عمومی(GAD) -کنترل دردهای سطحی عصبی دیابتیک(DPNP) -کنترل فیبرومیالژیا(FM) -کنترل دردهای مزمن عضلات اسکلتی(کمر درد مزمن – استئوآرتریت)

کپسول دولوکستین چیست

دولوکستین (duloxetine) برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی تجویز می‌شود. این دارو همچنین برای درمان درد ناشی از آسیب عصبی در افراد مبتلا به دیابت (نوروپاتی دیابتی) استفاده می‌شود. این دارو به صورت کپسول موجود بوده و به خوبی از راه گوارش جذب می‌شود.

مقدار مصرف کپسول دولوکستین

میزان دقیق مصرف این دارو باسد طبق نظر پزشک تعیین گردد به طور معمول به منظور درمان افسردگی در بزرگسالان ابتدا 20 میلی‌گرم از دارو به صورت خوراکی و دوبار در روز مصرف شده و سپس به میزان 60 میلی‌گرم از دارو به عنوان مقدار نگهدارنده در روز، می‌تواند در یک نوبت مصرف شده یا به میزان 30 میلی‌گرم در دو نوبت مصرف شود. توجه: حداکثر مقدار مجاز دولکستین 120 میلی‌گرم در روز می‌باشد.

مکانیسم اثر کپسول دولوکستین

مهار کننده قوی بازجذب سرتونین – نوراپی نفرین است و مهار کننده ضعیف باز جذب دوپامین است

فارماکوکینتیک کپسول دولوکستین

بخوبی از دستگاه گوارش جذب می شود. حداکثر غلظت پلاسمایی 6 ساعت پس از مصرف خوراکی با معده خالی و 10 ساعت با معده پر غذا در معده جذب دارو را کم می کند. پروتئین باندینگ بیش از 90 درصد است متابولیسم عمدتا کبدی توسط آنزیم های: CYP1A2 و CYP2D6 نیمه عمر پلاسمایی 12 ساعت دفع دارو تقریبا 70 درصد از راه ادرار و 20 درصد مدفوع

هشدار در مورد مصرف کپسول دولوکستین

مصرف در بارداری گروه C مصرف در شیردهی بعلت ورود دارو در شیر ممنوع است. مصرف همزمان این دارو با داروهای مهارکننده منوآمینواکسیدان (MAOI) و یا با فاصله کمتر از 2 هفته با این داروها ممنوع است. مصرف دولوکستین در بیماران کنترل نشده گلوکوم با زاویه بسته ممنوع است.(narrow-anggle glucoma) َِّFDA مصرف این دارو را در اطفال مجاز نمی داند. FDA مصرف این دارو را در بیماران دوقطبی مجاز نمی داند.

نکاتی در مورد مصرف کپسول دولوکستین

در صورتیکه سابقه ابتلا به بیماری کلیوی یا کبدی، تشنج یا صرع، خونریزی یا اختلال در لخته شدن خون، فشار خون بالا، گلوکوم، اختلال دو قطبی، سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی داشته‌اید حتما پزشک را در جریان قرار دهید. اگر باردار هستید یا قصد بچه‌دار شدن را دارید حتماً در استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت نمایید. دولوکستین می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن است به کودک شیرخوار آسیب برساند و شما هرگز نباید در دوران شیردهی از این دارو استفاده نمایید. دولوکستین در بیماران دارای افسردگی دوقطبی با احتیاط فراوان تجویز شود. احتمال اینکه بیماران دارای اختلالات افسردگی شدید با مصرف این دارو دچار افکار مربوط به خودکشی و یا تغییرات رفتاری غیرطبیعی شوند وجود دارد. دولوکستین در بیماران با سابقه مانیا و یا تشنج با احتیاط فراوان باید تجویز شود. قطع مصرف دولوکستین باید با نظر پزشک انجام شود. غذا در معده جذب دارو را کم می‌کند. مصرف این دارو در اطفال مجاز نمی‌باشد. با دکتر خود قبل از مصرف هر گونه دارو برای درد ، ورم مفاصل، تب، یا تورم مشورت نمایید. ممکن است بین 1 تا 4 هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود پیدا کنند. تا زمانی که دارو برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمان مصرف بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، دولوکستین را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفی از دست رفته، داروی اضافه مصرف نکنید. از مصرف الکل اجتناب کنید. چرا که ممکن است احتمال آسیب به کبد شما را افزایش دهد. این دارو ممکن است باعث اختلال در فکر کردن و واکنش نشان دادن شما شود. اگر قصد دارید رانندگی کنید و یا به کاری بپردازید که نیاز به هوشیاری بالای شما دارد، بیشتر مواظب باشید و احتیاط کنید. هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائمتان را به دکتر خود اطلاع دهید.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول دولوکستین

با مصرف مقادیر درمانی دولوکستین امکان بروز کاهش فشار خون وضعیتی وغش وجود دارد. این دارو در بیماران با نارسایی کبدی بااحتیاط و در دوزهای مشخصی باید تجویز شود. اندازه‌گیری فشارخون قبل از شروع درمان، در ابتدای درمان و بطور منظم حین درمان با دولوکستین ضروری است. افراد مسن ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به عوارض جانبی این دارو از خود نشان دهند.

کپسول دولوکستین یا سیمبالتا

داروی دلوکستین(Duloxetin) یا سیمبالتا (Cymbalta) که از طریق افزایش “سروتونین” و “نور اپی نفرین” در مغز اثر می کند ،داروی نسبتا جدیدی است که بخاطر این تاثیر ِ دوگانه (سروتونین + نور اپی نفرین) سودمندی بالاتر و عوارض کمتری نسبت به داروهای قدیمی تر ِ ضد افسردگی دارد .این دارو میتواند با افسردگی های مزمن و قوی که به سایر داروها مقاوم و سرکش بوده اند جدال کند و شادی و نشاط را برای فرد مبتلا به همراه آورد.علاوه بر این خاصیت نشاط آوری،یک تاثیر ِ ویژه ی این دارو از بین بردن دردهای عصبی مزمن در آرتروزها ،دردهای عصبی،کمردردها و دردهای بیماران دیابتی می باشد

اختلالات افسردگی

اختلالات افسردگی جزو اختلال‌های خلقی محسوب می‌شود. افسردگی به هر شکل دیده شود، شیوه دید فرد از خود، از دیگران و از دنیا را تعریف می‌کند. افسردگی قدرت قضاوت را تضعیف می‌کند و باعث رفتارهای نامعقول می‌شود. در هر یک از موارد، بیمار نمی‌تواند زندگی روزمره عادی داشته باشد. افسردگی می‌تواند، باعث ابتلاء بیمار به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود.  اختلال افسردگی بیشتر در دهه چهارم عمر شروع می‌شود، هرچند امکان شیوع آن در تمام سنین، حتی در جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال نیز وجود دارد. افسردگی می‌تواند منجر به عدم تمرکز و مسئولیت پذیری در زندگی شود، بنابراین ممکن است فرد افسرده کنترل و تمایل خود را برای ادامه زندگی از دست بدهد، افسردگی موجب عدم لذت فرد از زندگی می‌شود. فرد افسرده به سمت بدبینی، انتقاد، عدم اعتماد به نفس و کاهش احساسات و قدرت تخیل هدایت می‌شود.نشانه‌های افسردگی اساسی ۱-وجود خلق افسرده در بخش بیشتر روز و تقریباً همهٔ روزه. ۲-کم شدن زیاد علاقه یا لذت نسبت به همه یا تقریباً همه کارها در بخش بیشتر روز، تقریباً همه روزه. ۳-کاهش بیش از حد وزن بدون پرهیز یا رژیم غذایی خاص یا افزایش بیش از حد وزن، یا پایین یا بالا رفتن اشتها تقریباً همه روزه. ۴-بیخوابی یا خواب آلودگی تقریباً همه روزه. ۵-بیقراری یا کندی روانی-حرکتی تقریباً همه روزه. ۶-خستگی یا از دست دادن نیرو تقریباً همه روزه. ۷-احساس بی‌ارزشی یا احساس گناه افراطی یا بی‌مورد. ۸-پایین آمدن توانایی تفکر یا تمرکز، یا بی‌تصمیمی، تقریباً همه روزه. ۹-افکار عودکننده راجع به مرگ، اندیشه‌پردازی خودکشی مکرر بدون نقشه خاص، یا اقدام به خودکشی یا طرح نقشه خاصی برای خودکشی.اختلال افسردگی عمده یا اختلال افسردگی ماژور (به‌انگلیسی: Major Depressive Disorder) یا به اصطلاح «افسردگی»، اختلالی است که مشخصه اصلی آن، داشتن حالت پریشانی در وضعیت‌ها و موقعیت‌های مختلف به مدت حداقل دو هفته می‌باشد. افسردگی معمولاً همراه با علائمی مثل عدم اعتماد بنفس، بی علاقگی نسبت به انجام فعالیت لذت بخش، بی‌حالی و احساس درد بدون دلیل می‌باشد. همچنین در مواردی، فرد افسرده ممکن است معتقد به تفکراتی غلط باشد یا چیزهایی ببیند یا بشنود که دیگران قادر به احساس آن‌ها نیستند.  بر اساس رویکرد طب سنتی و نظریه اخلاط علائم غلبه خلط بلغم یا سودا! با مطالعه‌ای تطبیقی بین منابع طب سنتی و کتب مرجعی چون DSM، کاپلان و … مشابهت‌های فراوانی گزارش گردیده، بلغم علائمی چون: سفیدی رنگ، نرمی و سردی پوست، کندی حواس و زیاد شدن خواب، فراموشی و کند فهمی، ضعف هضم و آروغ، درد در ناحیه کمر و بین دو کتف- قلنج، زیاد شدن اب دهان، حساسیت به صدا و تحریک پذیری، پرخاشگری، میل کاذب به شیرینی جات مصنوعی ترشحات پشت حلقPND, عدم تمرکز و … سودا: سیاهی پوست اطراف چشم‌ها به خصوص زیر چشم، افکار منفی تکرار شونده، خواب سبک و بیداری در عین بسته بودن چشم‌ها (لازم است ذکر شود تشخیص‌ها باید حتماً توسط یک پزشک طب سنتی یا روانشناس بالینی – سلامت یا روانپزشک آموزش دیده طب سنتی و مزاج‌شناسی صورت گیرد) بعضی از بیماران، به نوعی افسردگی بازگشتی مبتلا هستند. به این معنا که فرد، دوره‌هایی از افسردگی را تجربه می‌کند که ممکن است بین هر دوره سال‌ها فاصله باشد. شایان ذکر است که اختلالات افسردگی می‌تواند تأثیرات بسیار منفی ای بر شخصیت فرد، کار یا زندگی تحصیلی و نیز وضعیت خواب، عادت‌های غذایی و سلامت عمومی او داشته باشد و همین عوارض مراجعه به موقع به روانشناس و روان پزشک را در صورت مشاهده علائم به امری ضروری تبدیل می‌کند. طبق آمارگیری‌های صورت گرفته بین ۲ تا ۷ درصد بالغین افسرده جان خود را بوسیله خودکشی می‌گیرند و بیش از ۶۰٪ افرادی که بوسیله خودکشی جان خود را از دست می‌دهند، مبتلا به افسردگی حاد یا دیگر اختلالات خلقی می‌باشند

بیشتر بخوانید : کپسول رولاکس ♥ کپسول روغن ماهی ♥ کپسول رویال ژل ♥ کپسول دیافیتکپسول دانازول